1. KEMP VCM OLYMP PRAHA V ITALSKÉM STYLU

Příběh na pokračování a malá obrazová dokumentace

Úvod:

Jak to celé začalo?

Naše družstvo mladších a starších žákyň přijalo o jarních prázdninách pozvání na turnaj, pak společné soustředění - kemp do Itálie - Conegliana.
Nachází se v provincii Treviso v regionu Benátsko. Leží na přechodu podhůří Bellunských Alp do Pádské nížiny.

Tam byla naše účast zaměřena především volejbalově, společný kemp s místními družstvy Pallavolo Susegana, společné tréninky vedené profesionálním trenérem mládeže italského klubu a závěrečný turnaj s Italkami i německým Schwerinem nám dal mnoho impulsů do další práce a individuálních zdokonalovacích tréninků. Naše hráčky i trenéři si vyzkoušeli běžný program klubu mládeže v italském provedení.

Slovo dalo slovo,  Roberto Farinelli  a Radek Sochr domluvili možnou společnou účast v Čechách.  Připravili jsme společný projekt, který by ukázal jak trénují mladší a starší žákyně v Itálii, nazvali ho 1. volejbalový kemp VCM Olymp Praha pod vedením Roberta Farinelliho. Ten přiletěl se svým mladším kolegou Gabrielem Carforou.

Přípravy:

Hledáme termín, ten nakonec byl stanoven na 7.-9. 6. 2024. Jsme si vědomi závěrečných příprav KVC před ODaM, venkovních turnajů i letních soutěží, ale zároveň víme , že předkládáme dobrý projekt.   Ale, kde bude kemp probíhat? Měli jsme málo času. Nakonec jsme se domluvili v Kutné Hoře, prostředí známe z pracovních kempů Benjamínků a Nadějí, hráli jsme tu extraligové zápasy s Dniprem,  utkání evropského poháru, Český pohár a pod. Prostředí příjemné, ubytovací kapacita a strava přímo nad halou, hala má tři kurty a zázemí.

Vypisujeme první leták s termínem konání, počtem dětí ( max.50), trenéry zatím neomezujeme. Počkáme jak se to vyvrbí. Naši jsou přihlášeni obratem, za den se přihlásilo téměř 15 dětí, do týdne 30, tak přestáváme mít obavy, naopak - ale co je lepší 35 dětí, nebo 48? - ale postupně se hlásí i trenéři. V záloze jsou i hráčky družstva žen.

Oslovujeme řadu sponzorů (Mizuno -trika) také rodiče dětí jako vždy, nejvíc práce jako vždy je na nás pořadatelích, ale už umíme i činnosti jak potisknout trika (nastříhat potisky, vybalit triko, podle šablony rozměřit, přilepit páskou, strčit pod rozteplenou mašinu, přimáčknout - vydržet 20 vteřin, nechat krátce vychladnou a strhnout fólii a už je jedno triko hotové, zbývá maličkost, ještě dalších 80. Je nás na to dost, včetně dětí.

Zajistit letenky s dostatečným předstihem, ale ouvej - přílet obou pouze ve čtvrtek, odlet až v pondělí. Podstoupí toto italští trenéři a jejich vedení ?  Podařilo se.

Materiál podle pokynů a požadavků Roberta jsme poskládali se všech možných zdrojů - 80 míčů, 8 vozíku, 4x nahrávačský terč, 4 smečařské stoly, medicimbaly, nahrávačské míče  a pod. Podložky a theraband (posilovací gumy) si vezou děti sami.

Je třeba zajistit pitný režim (Jumex je naší společným partnerem, dále pivovar Hostomice, Mattoni).

Pár návštěv v Kutné Hoře s Michalem Vavákem a Tomášem Veverkou, doladit vše nezbytné (podporu města, hotel pro trenéry, kteří se nevejdou do haly, stravování, pípu, materiální vybavení, součinnost s velkým florbalovým turnajem ve stejném zařízení a pod.

Přípravy vrcholí, téměř každý den něco řešíme při společných večerních brigádách ( potisk triček), jsme ve spojení mezi sebou  i s Robertem. Ten určil pracovní náplň a obsah kempu. Už se to rýsuje. Začínáme se těšit.

Čtvrtek:

Nakládáme všechen potřebný materiál do tranzita. Je toho až dost. Nejprve na Radlické, potom v Přípotoční. Auto nechávám Michalovi, přijede s ním v pátek po obědě. My s Radkem máme sraz kolem 22:00  a jedeme vyzvednou trenéry na letiště. V průběhu dne zjišťujeme, jak je obtížné v Praze se navečeřet v pozdních nočních hodinách. Voláme všem známým, ale nic. Nakonec souhrou náhod máme doporučení na arménskou restauraci v Lihovarské ulici. Obsluha velmi milá, jídla chutná a zajímavá. Dobře jsme se najedli, zjišťujeme, že máme s italskými trenéry podobné názory, a že se o víkendu rozhodně nebudeme nudit. Do Kutné Hory odjíždíme v 01:15 .  A to už je pátek.

Pátek 7.6.2024

Přijíždíme do Kutné Hory kolem 02:30, bydlíme v Hotelu "Zlatá Stoupa" od haly "Klimeška" co by kamenem dohodil - pěšky cca 5 min. S Radkem si ještě krátce povídáme, zjišťujeme co nabízí hotelový bar a na noc za dobře odvedenou práci si dáváme dobrý rum. Snídani jsme si naplánovali na 9:00,pak je společná prohlídka historické části Kutné Hory - Kostnice, chrám Sv. Barbory, Vlašský dvůr a raznice stříbrných mincí. K obědu svíčková s karlovarským knedlíkem a ochutnávka černého piva, pro odborníky raději dobrá Plzeň.

Krátký odpočinek a čekáme na příjezd dětí, materiálu a trenéry, proběhne první pracovní schůzka trenérů podle představ Roberta. Každý účastník našeho kempu dostává při nájezdu triko s logem sponzora RISTRE, na rukávech Mizuno a OLYMP a zádech          1. VCM volejbalový kemp, batůžek s pitím. Ubytovat se a sraz v hale na prvním tréninku bude v 17:00 hodin.

Trénink č. 1 pátek 17 - 20 hod

A začínáme pěkně ostře. Rozcvičku vede "Fabri" , o některé děti mám strach, ale vydržely. Intenzita velká, zajímavostí může být i suché krokování hráček v obraně v jednotlivých zónách po dobu 2-3minut, stále stejná rutina. Některé děti neznající přesné výchozí postavení a především to následné herní v jednotlivých zónách se trochu motaly, ale po rychlém usměrnění to frčelo.

Obsahem pátečního tréninku byla "obrana v poli" ve formě kruhového tréninku na 10 stanovištích v anaerobním zatížení, které zatím nebudeme vyjmenovávat, protože jsou výrobním tajemstvím zúčastněných trenérů a dětí. Rozhodně jsme se shodli, že budou součástí našich tréninků. Tempo neustává. Pracuje se na třech kurtech, zapojeni jsou všichni trenéři, ať aktivní, tak příchozí. Na otázky typu - chci si dělat poznámky - není čas, všechno si zrekapitulujeme na večerním mítinku, a že otázek bude dost je mi jasné.

Na otázky dětí, toto nedokážu, např. " z kleku vyskoč do obranného postavení a vyber míč" - odpovídám- to se naučíš o prázdninách - teď makej jak to umíš a především vyber míč. Ale děti jsou snaživé a bojují s únavou i svou šikovností. Úroveň dětí je rozdílná, ale vše se maže nesmírnou touhou.

Rozbor tréninku - trenéři: 21 -22

Večerní posezení - téma obsah a intenzita tréninku

Nejdůležitějším poznatkem je, že Roberto tuto formu tréninku zapojuje 1x v týdnu u věkové kategorie 14-16 letých dívek. Na práci a tempo si hráčky zvyknou, naučí se i pracovat ve formě - jedna maká "dře", druhá je její trenérkou.

Obsah založen na formě, tréninková práce musí být výrazně obtížnější, než je samotná hra.

Jirka, Miloš, Gabča, Radek, Alena - Roberto, Fabri - Petra, Hanka, Verča, Jana, zbytek trenérů proti Robertovi, asi mluvím zrovna já, protože zcela výjimečně naslouchá i dvojice italských trenérů

Trénink č. 2 sobota 10 - 13 hod

Začíná druhý trénink našeho kempu, nejprve porada trenérů o obsahu, krátké přivítání hráček, u tabule vysvětlení obsahu tréninku, jeho časový program a jde se na věc.

Obsah tréninku - obranné činnost na síti - BLOK , útočný úder a individuální práce s nahrávačkami a libery

Co nás zaujalo tentokrát? Skladby cvičení a jejich posloupnost.

a/ krokové variace podél sítě "na sucho" i s variantou úkrok - úkrok - výskok ( šafl krok a překrok- výskok ....)

rozvoj pohybové a skokanské aktivity , síla v kotnících

b/ časování bloku a směr blokování ( blokařka sleduje útočnici , pře síť přichází nadhoz na úder)

c/ seskupování dvoj i trojbloku v herní obranné činnosti čtyř hráček, nahrává hráčka v zóně V, Roberto chce vždy blokařku))

Trénink č. 3. sobota 16,30  - 19,30

Chutný a vydatný oběd, pochvala míří stravovacímu zařízení a jeho obsluze na Klimešce. trenéři společně na kávu a zmrzlinu ( dámy) a debata o všem možném.  Po dohodě s florbalisty, kterým se porouchalo jedno venkovní hřiště, začínáme odpolední blok až v 16,20 hod, focením všech zúčastněných u reklamních panelů.

Obsah tréninku: na začátku taneční rozcvička i v italském rytmu - ústřední tanečnice Ami, Agi a Lili - s nimi celá hala. Přihrávka a specializovaný liber, nahrávačky spolu s blokařkami, hra 6 na 6, ke které z časových důvodů nedojde. Závěr tréninku a celého dne si bere na starost Michaela Pachmanová, které docvičí již hodně unavené účastnice kempu v příjemném muzikou laděném cvičení.

Poznatky : velké množství opakování v časových úsecích, přihrávka s odporovými gumami (therabandem), i dost cvičení na práci nohou v dobězích k míči se stanovenými zásadami, které si upřesňujeme s trenéry bezprostředně po skončení tréninku ( vždy dvěma rukama, i dvěma v pádu kterému předchází běh, jednou v pádu a možná také "plackou" , valivá technika v dívčím volejbale je základem pro vybírání.

Prezentace a beseda Roberta Farinelliho  20,30 - 23,30 hod

I když nejsi profesionální trenér, tak máš stejnou zodpovědnost jako ti profesionální.

Trénink č. 4   neděle 9,30 - 12,30

Nedělní trénink, zbývá nám projet poslední volejbalovou činnost a tou je podání. Na řadu přichází i slíbená hra 6 na 6. Turnaj z časových důvodů nedohráváme do konce. Společné posezení, zhodnocení kempu, otázky na Roberta a Fabriho. Otázky dětem, otázky Robertovi. Jedna z prvních otázek  od Lili  " A kdy bude další kemp" - musím uznat, že nás potěšila.

Co říci závěrem, pro trenéry a děti velmi dobrá zkušenost jak nahlédnou pod pokličku italským trenérům, potvrdili jsme si, že jsme na dobré a správné cestě, ale učit se musíme neustále. Ohlasy Roberta jsou příjemné, spolupracovat budeme i nadále, je připraven přijet na další kemp, termín asi najdeme, Kutná Hora spolu s Klimeškou je naším projektům nakloněna.

Děkuji velice Radkovi a všem našim trenérům (Janě, Michalovi, Pavlíně, Tomášovi) za spolupráci. Mile nás potěšila přítomnost trenérů Benjamínků a Nadějí Standy Krče a Tomáše Erbena, Míši Pachmanové, trenéra VCM Pavla Starého, trenérské sestavy z Ústí nad Labem, Vyškova, trenérů z Kutné Hory,  příjemným zpestřením byla i účast Jirky Polanského, Jirky Krále a Martina Lébla, trenérů KCM, Nymburka a snad jsem na nikoho nezapomněl.

Všechno balíme, Roberta vezeme do Prahy na barevný svátek volejbalu a procházku historickou částí Prahy - Pohořelec - Pražský Hrad - Nerudovka  - Karlův Most - zastávka v Pražské čokoládě - Staromák a Václavák. Odlet je v pondělí dopoledne.